Dostawca usług internetowych takich jak serwery wirtualne, dostęp dialup, telefonia VoiP, dostęp szerokopasmowy, hosting, który reklamuje się jako firma z ponad 10 letnim wyśmienitym doświadczeniem w swoich dziedzinach dostał drobną liczbę pakietów weryfikującą ich możliwości. Firma Vispa zarzeka się, że każde połączenie telefoniczne do call center jest odbierane w czasie poniżej 60 sekund. Niestety kilka tygodni temu większość ich usług została zaatakowana poprzez rozproszony atak odmowy usługi (DDoS), który doprowadził do 12 godzinnej przerwy w działaniu usług firmy ISP dotykając zasięgiem 30 000 klientów. Co ciekawe po przywróceniu do normalnego działania większości usług – ostatnią usługą, która nie działała poprawnie – był właśnie system telefoniczny. Można domyślać się, że wykorzystywana technologia VoIP, dzięki zawartości w swojej nazwie literek „IP” oberwała podwójnie. Warto przy wdrażaniu tej technologii pamiętać także o zagrożeniach związanych choćby z łatwym atakiem odmowy usługi poprzez wyczerpanie zasobów sieciowych. Rzekomo źródeł ataku dopatruje się na Łotwie ale jak to zawsze z tego typu atakami bywa, rzeczywistość potrafi być mocno nieadekwatna do założeń.
Źródło: http://cyberinsecure.com/ddos-attack-hits-cheshire-based-isp-vispa-30000-customers-forced-offline