Jeśli macie dobrą pamięć to powinniście pamiętać, że ponad rok temu ujawniono błąd w usłudze firmy AT&T, który w powiązaniu z urządzeniami iPad umożliwiał dostęp do danych Klientów. Dane zawierały szczegółowe informacje o adresie e-mail oraz unikalnym adresie ID powiązanym z kartą SIM. Aktualnie druga z osób, które opublikowały informację (poprzez serwis Gawker) została uznana winną dwóch zarzutów. Co prawda oskarżony zamierza się odwoływać ale uwzględniając fakt, że w materiale dowodowym zamieszczono 150 stron rozmów z komunikatora IRC, zawierających rozmowy na temat wycieku oraz fakt, iż pobrano około 120 tysięcy wpisów, nie wróżę pozytywnej apelacji ale kto wie :]
Ujęto także osobę, która uzyskała dostęp do 9 milionów danych osobowych Greków. Populacja Grecji liczy około 10 milionów ludzi i choć wpisy się duplikują to jest to jeden z największych incydentów związanych z wyciekiem greckich danych osobowych. 35-latek został wytropiony przez internet, choć Policja nie wie jeszcze jak uzyskał dostęp do danych (numer podatkowy, dane z tablicy rejestracyjnej, adres).
2 komentarze do
29 listopada, 2012 o godzinie 18:16
U ciebie reklamy a na Gazeta.pl piszą: Prokuratura szacuje, że ponad tysiąc osób mogło zostać poszkodowanych przez istniejący od września serwis zakupowy 66Procent.pl. Działalności sklepu przygląda się też UOKiK, a wielu klientów bezskutecznie czeka na zamówione towary.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,12788616,Serwis_zakupowy_66procent_pl___swietne_okazje_czy.html
29 listopada, 2012 o godzinie 20:19
Jeśli takie reklamy się wyświetlały/wyświetlają (ja ich nie widzę, są ustawiane per geolokalizacje i inne pomysły firmy reklamującej) to przykro mi bardzo ale nie weryfikuję każdej możliwej kampanii gdyż fizycznie byłoby to dość skomplikowane.
Dodatkowo nie opierałbym swojej wiedzy na artykule z gazeta.pl. Jeśli pojawi się konkretny wyrok w tej sprawie to bardzo chętnie zgłoszę ten problem do firmy odpowiedzialnej za reklamy.
Może się okazać, że oni obsłużyli pozytywnie np. 50 000 zamówień, z czego 1 000 osób niestety źle trafiło, ale to tylko 2% (albo aż :). Nie wyciągajmy pochopnych wniosków i poczekajmy co się wydarzy. A ja w tym czasie dowiem się w firmie reklamującej czy jest możliwość zablokowania danego wystawcy reklam i czy dostali jakieś sygnały w tej sprawie.
PS: Zerknij na komentarze pod artykułem http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,12788616,Serwis_zakupowy_66procent_pl___swietne_okazje_czy.html. Zwyczajowo jak coś się dzieje na dużą skalę to komentarzy jest bez liku…