Napisała do nas Pani Kasia opisując sposób w jaki została oszukana na 2900 zł. Ku przestrodze prosi o opisanie schematu działania oszustów. Oglądając setki komentarzy wpisanych przez oszukanych ludzi pod wpisem http://bothunters.pl/2013/11/06/oszusci-na-allegro-falszywe-potwierdzenie-przelewu/, widać, że ten proceder jest wykorzystywany na olbrzymią skalę. Warto przestrzec mniej świadomych znajomych i rodzinę.
Chcę napisać w formie ostrzeżenia innych przed oszustwem i wyłudzeniem .
Które miało miejsce na mojej osobie i myślę ,że pewnie nie tylko, napiszę o nim.
Facet napisał do mnie , że chce kupić mój motor do Anglii, podał jak się okazało później fałszywe dane.
Otrzymałam maile z rzekomego banku który napisał mi, że zamroził kwotę za motor+ opłatę za transport na koncie kupującego.
Tłumacząc iż jest to transakcja międzynarodowa i jest to zabezpieczenie dla dwóch stron.Miałam wpłacić na bitcoin lub moneygram kwotę za transport i otrzymałam od banku informację kiedy nastąpi odbiór motoru plus dane do agenta.
Po mojej wpłacie transakcja nie została odmrożona, chociaż miało się tak stać. Ponieważ nie otrzymałam pieniędzy za motor napisałam, że dopóki kwota nie wpłynie musimy przełożyć termin odbioru. Wtedy otrzymałam informację że muszę jeszcze raz zapłacić za transport i zapewnienie, że wtedy cała kwota zostanie mi uregulowana. rzekomy bank oraz osoba ktora okazała się oszustem ERIC HARTFORD pisali, że mamy 2 drogi rozwiązania umowy- albo wpłacam całą kwotę do banku i cała kwota zostaje odblokowana albo zgłaszamy się razem do placówki banku która jest w Londynie i zrywamy umowę.Mężczyzna nie odbierał ode mnie telefonów gdyż twierdził że jest na służbie bo jest mundurowym.,. Był dość autentyczny dlatego nie przeczuwałam , że jest oszustem, np pisał , że jest właśnie w banku i rozmawia z Pamelą Richmond która tłumaczy mu jak to wyjasnić i rozwiązać zaistniałą sytuację.
Korespondowałam z bankiem, otrzymałam także do nich numer telefonu , wszystko to utwierdzało mnie że jest to kwestia czasu i sytuacja się rozwiąże. Łącznie zostałam oszukana na kwotę 2900zł. Mój znajomy wybrał się do tego banku w Londynie, okazało się , że nie prowadzą takiej korespondencji z klientami.
Chciałabym ostrzec wszystkich aby drugi raz sie taka podła sytuacja nie wydarzyła.
Dane ,którymi posłużyli się oszuści:
ERIC HARTFORD
ADDRESS; 27,st JOHN’S HILL BATTERSEA LONDON CODE: SW11 1TT ( jak się okazało adres jednostki wojskowej)
PASSPORT NUMBER:455808638, nr tel +44 2033223568
MAIL Z KTÓREGO PISAŁ: e.w.hartford2008@gmail.com maile
Dostawałam pod domeną banku :
LLOYDS BANK z adresu: lloydsbanking@lloyds-verifypay.com
Osoba zajmująca się transakcją to rzekoma: Richmond Pamela
numer do banku:+44 2033895549 ( W którym ,który mi wysłał już kiedy wyłudził ode mnie pieniądze włączała się tylko poczta)
Jeden komentarz do
26 lutego, 2017 o godzinie 23:42
Na Allegro to najłatwiej podrobić e-maila od powiadomienia@payu.pl z tematem
Nowa wpłata od Kupującego Kasia1234.
Najlepiej nie wybierać sprzedawców z wielką sprzedażą, bo w takim przypadku inny program może weryfikować wpłaty payu.