Jeden z klientów firmy dostarczającej oprogramowanie zabezpieczające Vipre skontaktował się z firmą Sunbelt i opowiedział historię odebranego telefonu tudzież rozmowy telefonicznej. Osoba dzwoniąca z mocno żadnym akcentem, przedstawiająca się w dziwny sposób usiłowała nakłonić użytkownika do niecnych akcji. Skończyło się na nieudanej próbie, w której dzwoniący tłumaczył, że obserwuje zbyt dużo błędów związanym z przeglądaniem stron WWW i rzekomej infekcji złośliwym oprogramowaniem. Odbierający poprosił o dane dzwoniącego, dokładną wersję systemu operacyjnego ale danych tych oczywiście nie otrzymał. Następnie dzwoniący próbował namówić ofiarę do skorzystania z przeglądarki Internet Explorer i wesołego serfowania na co oczywiście odbierający klient się nie zgodził i przestał odbierać telefony od nieznajomych próbujących naprawić ich komputer :]
Jak widać przezornym należy być z każdej możliwej strony, nie podawać żadnych informacji osobom postronnym oraz i zwłaszcza nie przyjmować żadnych poleceń od takich osób nawet gdyby akcje te wydawały nam się zupełnie bezpieczne :]
Źródło: http://sunbeltblog.blogspot.com/2010/09/help-desk-phone-scams-are-alive-and.html